Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Законопроект має стати рамковим нормативно-правовим актом, що запровадить новий рівень законодавчої регламентації процедур управлінської діяльності державних органів та захисту прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у відносинах із державою.
«У адміністративному законодавстві України саме процедурна частина є найменш розвиненою, тому прийняття цього проекту Закону дозволить вперше на законодавчому рівні врегулювати всю сукупність багатоманітних відносин між чиновниками та простими громадянами і бізнесом», - пояснив Міністр юстиції Денис Малюська.
Одне із ключових місць у комплексному розумінні суті адміністративної процедури посідають принципи, за якими вона здійснюється: верховенства права, рівності перед законом, обґрунтованості та визначеності, неупередженості адміністративного органу тощо. Ці принципи були наповнені конкретними правовими механізмами та зведені в єдиний закон, спростивши таким чином сприйняття правил гри для всіх учасників адміністративної процедури.
Також проектом запропоновано визначити суб'єктний склад адміністративного провадження, правовий статус адміністративного органу, склад та правовий статус учасників адміністративного провадження та осіб, які сприяють розгляду адміністративної справи.
За словами Дениса Малюськи, однією з новацій стало врегулювання питання реалізації механізму публічного правонаступництва внаслідок припинення первісного адміністративного органу або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Крім того, законопроект регламентує:
- порядок подання та реєстрації заяви, форми заяви та вимог до її змісту;
- обов'язки адміністративного органу;
- порядок залучення до участі в адміністративному провадженні адресата та заінтересованих осіб тощо.
У проекті визначаються питання щодо прийняття рішення у справі, форми та змісту адміністративного акта, набрання ним чинності, порядку доведення до відома адміністративного акта, умови його нікчемності; встановлюється порядок відкликання або визнання акта недійсним, можливість перегляду адміністративного акта за нововиявленими обставинами тощо.
В окремий розділ виділено адміністративне оскарження. Суб'єктом розгляду скарги відповідно до законопроекту є адміністративний орган вищого рівня, а також може бути комісія, утворена адміністративним органом для розгляду скарг. Також встановлюються порядок виконання адміністративного акта та обчислення строків в адміністративному провадженні, а також строки вирішення (перегляду) справи.
Що таке адміністративна процедура, а також як вона працюватиме, зручно зрозуміти з інфографіки Мін'юсту.